ТСН Вкрадених грошей на дороги Євро-2012 вистачить на автобан Львів-Донецьк на 6 смуг!

Нинішній стан доріг пов’язаний із тим, що 98% усіх ремонтних робіт — це проведення аварійних ремонтів, вважає Віктор Медвідь, експерт з оцінки консалтингової компанії «Інвест-експерт»

«Строк придатності цього «ямкового ремонту» від 3-х до 6 місяців. Відповідно, якщо торік дороги підлатали, то навесні буде повний бедлам. Дороги не ремонтують, бо це невигідно, повідомляє vidgolos.com

Наприклад, організація кладе 1 км дороги. Контролюючі органи потім вибірково перевіряють ширину, довжину і глибину. Проводять експертизу та встановлюють скільки тут вкрадено. А якщо робити ямковий ремонт, який завжди робиться хаотично, то списати можна будь-яку суму, а перевірити нереально. Тому в нас ще люблять робити ремонт перед зимою, щоб сніжок ще випав, а влітку сказати: «Бачите, ми його вже зробили». Більшість таких робіт у нас проходить тільки на паперах», — уточнив Медвідь.

Експерт пояснює, що дорожне покриття в країні старіє.

«Усе більше доводиться робити «ямкових робіт». Умовно кажучи, якщо цього року відремонтували 100% доріг, то наступного року буде 120%, потім 140, 200. Вихід тільки у капітальному будівництві доріг. Тоді його вистачає не на 3-6 місяців, а на 10-20 років.

Має бути державна програма з будівництва. Але поки є сумний досвід. У 2004-му у будівництво Одеської траси вбухали $500 млн. Вона мала відпрацювати 20 років. А вже зараз повністю непридатна для експлуатації.

Так сталося тому, що порушується технологія будівництва. Капітальне будівництво передбачає більш глибокі ремонтні роботи. Не тільки асфальт, а й основу. А вони зверху кладуть асфальт, не ремонтуючи фундамент. І проводять ямковий ремонт. Порушують технології», — каже Віктор Вікторович.

Додає, що проблема не нова.

«Крали з часів Радянського Союзу, зараз крадуть, далі теж будуть. Змінилися тільки апетити. Раніше «відкати» складали 10-20%. А сьогодні, виходячи з наших розрахунків — 80-90% від вартості доріг. Уявіть, які це цифри, — зазначив експерт. — Для одного з українських каналів до «Євро-2012″ ми рахували гроші, виділені на будівництво доріг. У тій чи іншій формі списали на ремонти суму, за яку можна було збудувати дорогу Львів-Донецьк. Нову, дуже якісну, тисячу кілометрів на шість смуг».

Він уточнює, що чиновники крадуть на всіх рівнях.

«Гроші йдуть зверху вниз. Бо місцеві бюджети можуть зробити серйозні ремонти тільки по державній програмі. І для того, аби місцевий бюджет отримав дотацію, вже у проектну документацію вписуються завищені суми з корупційною складовою.

Як тільки місцевий бюджет отримує гроші, він повинен дати «відкати» нагору. А ще й самим на місці треба вкрасти. Із гривні, яка інвестується в дорогу, реально в будівництво йде 20 копійок.

Ми проводили експеримент на одній із ділянок доріг. Самі купили щебінь, асфальт і все необхідне для ремонту дороги. Зробили не капітальний, а аварійний ремонт. Вийшло 70 гривень за квадрат. У чиновників 2764 грн», — наголосив Медвідь.