Ціна проїзду в метро не може зростати швидше, ніж рівень доходів жителів Києва.
Таку точку зору висловив директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медвідь у коментарі кореспонденту ГолосUA.
“Що стосується підстав за собівартістю, їх немає, тому що загальна інфляційна ставка і за минулий, і за нинішній рік – до 30% на рік. Тому, якщо і має бути підвищення ціни проїзду в метрополітені за інфляційними факторами, воно не може перевищити 30%. Навіть якщо інфляція перевищить цю позначку, транспортні послуги, особливо ті, що надаються державою або муніципалітетом, не можуть перевищувати зростання доходів населення”, – сказав він.
Водночас експерт зазначив, що підвищення вартості проїзду в київському метрополітені не має жодної актуальності наразі.
“Немає збільшення зростання зростання доходів населення. При цьому, збільшення зростання вартості проїзду в метро в певному часовому проміжку призведе до падіння доходів метро: люди стануть менше користуватися цим видом транспорту. Є таке поняття – “еластичність” попиту і пропозиції. На якомусь етапі можна піднімати вартість послуг і буде зростання доходів, а на якомусь не можна. Адже використання таксі в складчину буде дешевшим, ніж проїзд у метро”, – наголосив він.
Нагадаємо, у комунальному підприємстві “Київський метрополітен” допускають здорожчання проїзду втричі в 2017 році. Про це заявив головний економіст КП Максим Демченко. “На сьогодні говорити про підвищення тарифу на проїзд у метро не можна. Але наше підприємство перебуває в умовах деяких законодавчих змін, пов’язаних із державним врегулюванням тарифів на електроенергію, коли Кабінет міністрів України скасував своє розпорядження, що давало змогу використовувати енергію для підприємств міського електротранспорту за тарифами, встановленими для населення”, – розповів він. Демченко пояснив, що, починаючи з 2017 року, метрополітен перестане платити за електроенергію за тими ставками, що платить населення. “Ми почнемо платити, як промислове підприємство. Якщо порівнювати з поточним роком, то з 2017 року ціна зросте втричі”, – підкреслив головний економіст “Київського метрополітену”. За його словами, тарифи на проїзд у метрополітені завжди були соціальними і міська влада встановлювала їх нижче обґрунтованої планки. Але в 2017 році влада повернеться до перегляду тарифів.
Залишити відповідь