“Хабарі вже не дають”: Глобально мільярди крадуться за безготівковим розрахунком – експерт Віктор Медвідь

На ремонті доріг в Україні корупційні схеми працюють через посередників – закордонних підрядників.

Про це під час прес-конференції в інформаційному агентстві “ГолосUA” повідомив директор консалтингової фірми William Invest Expert Віктор Медвідь.

Корупційні схеми на ремонті українських доріг працюють через посередників, заявив В. Медведь.

Основні кошти крадуть за безготівковим розрахунком, пояснив експерт. “Є зарубіжні партнери, тому гроші переводять за кордон, і стежити за ними там дуже важко. Сьогодні ніхто нікому ніякі хабарі не передає, глобально мільярди крадуть за безготівковим розрахунком. Висновок – підрядники на ремонт доріг мають бути вітчизняними, тоді все буде видно – по кожному гвинтику”, – акцентував експерт.

За його словами, проблема в дорожньому будівництві в тому, що рівень фінансування 50 млн грн закладено за принципом аварійності доріг. Рівень аварійності доріг близько 97% тримається в Україні щорічно з кінця 90-х років у цьому ключі. Більша частина державного фінансування та місцевих бюджетів використовується на підтримку поточного рівня аварійності.

“Залежно від розміру ями, що утворилася на дорозі, її має бути усунуто до півдоби – за 72 години. Аварія це чи, швидше, випадковість, не важливо.

Аварійний ремонт доріг в Україні перевершує за розміром капітальне будівництво. Ми будуємо рівно стільки нових доріг, скільки у нас доріг виходить з експлуатації”, – наголосив В. Медведь.

Експерт додав, що найважливіший фактор у тому, що навіть якби не крали мільярди, ситуація все одно б не змінилася. Фінансування на дорожнє будівництво сьогодні близько 2 трильйонів гривень. Бюджет на рік має становити – 150 млрд грн + 30 млрд грн на корупційну частину – це 180 млрд грн необхідно на рік.

“Як правило, у нас здебільшого ремонтують тільки поверхневий шар дороги, яка виконує функцію амортизації. Причому на відремонтованій у суху погоду дорозі асфальт тримається більш-менш довго”, – зазначив В. Медведь.

На думку експерта, ключовим фактором ремонту доріг у плані фінансування є те, що ті, хто найчастіше їх використовує, а це перевізники – зерновики та інші перевізники, мають платити більше; фізичні особи несуть менше фінансове навантаження.


Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

ukUkrainian