Мінінфраструктури ініціювали передачу низки українських портів у концесію. Про плюси такого рішення розповіли УНН економічні експерти Віктор Медвідь та Олександр Савченко.
“Якщо обирати між двома варіантами: концесія або приватизація, то, безумовно, краща концесія, тому що концесія передбачає можливість розірвання концесійного договору і права власності, по суті, залишається у держави. Це як довгострокове користування, довгострокова оренда”, – прокоментував Віктор Медвідь.
Серед головних плюсів концесії, крім права власності за державою, експерт називає скорочення бюджетних видатків на утримання інфраструктурних об’єктів у той час, як вони розвиваються за рахунок інвестицій з боку концесіонера.
Концесія, на відміну від приватизації, дає змогу уникнути випадків, коли держоб’єкти потрапляють у “погані руки”, каже зі свого боку доктор економічних наук, професор Олександр Савченко.
“У приватизації можуть бути мінуси, наприклад, Росія може щось приватизувати і закрити. Ось вона часто так робила з підприємствами, які є для неї конкурентними. Алюмінієвий завод, наприклад. Тому є ризики, що підприємство потрапить у погані руки.
Переваги ж концесії: фіксовані вимоги до підприємства, яке бере в управління, наприклад, порт і воно виплачує фіксовану суму, якщо воно порушує угоду, можна її розірвати”, – зазначив експерт.
Залишити відповідь