Концесія погіршить безпеку на українських залізничних вокзалах – експерт Віктор Медвідь

Якщо українські залізничні вокзали віддадуть у концесію, на них погіршиться дотримання санітарних і протипожежних норм.

Про це на прес-конференції ГолосUA розповів директор Консалтингової компанії William Invest Expert Віктор Медвідь.

“Чи дасть концесія інвестиції? Відповідь: ні, не дасть. Чи дасть вона інновації? Ні, ніяких не буде інновацій. Чи приберуть монополію? Ні, монополію не приберуть. Просто державна монополія буде приватною. Чи збільшиться якість? Ні, погіршиться, тому що санітарні, протипожежні норми погіршуватимуться на догоду того, щоб збільшити кількість торговельних приміщень, які здаються за дуже великою вартістю за один квадратний метр. Безпека погіршиться з урахуванням того, що це режимні об’єкти, вони будуть експлуатуватися не за цільовим призначенням, будуть захаращуватися всі ці виходи, проходи, норми і т. д.”, – сказав Віктор Медвідь.

На думку експерта, інфраструктура вокзалів буде перевантажуватися і швидше приходитиме в непридатність через її більш інтенсивну експлуатацію. Також він назвав концесію квазіприватизацією, тобто цей механізм співпраці держави і приватного бізнесу веде до приватизації об’єкта, відданого в концесію. Крім того, після концесії вокзалів може подорожчати і вартість залізничних квитків.

“Будь-який приватний бізнес буде на відміну від державного отримувати роботи, щоб отримувати норму прибутку. Ця норма прибутку покриває в тому числі й ризики інвестування. Відповідно вартість квитків буде більшою”, – зазначив Віктор Медвідь.

Як повідомлялося, вже 2021 року українські вокзали почнуть передавати в концесію (тимчасову експлуатацію приватним компаніям). Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

ukUkrainian