Цена дорог в Украине Виктор Медведь.

Дорога, вбита ямами, автомобіль – дорогою. Хоч ти простий смертний, хоч депутат, від вибоїни ніякий мандат не захистить. Журналісти «Дістало!» розібралися, як і хто наживається на розбитих українських дорогах.

Винахідливості українців немає меж. Якщо ями на дорогах перемогти не під силу, вони набудують СТО біля розбитої дороги – як кажуть, треба робити гроші, не відходячи від каси. Але жодні СТО, насправді, не дозволяють приборкати ні дикі українські дороги, ні чиновників, які мають ці дороги ремонтувати.

– Мені здається, чиновники Укравтодору переважно зацікавлені у набиванні власних кишень, тому не стоїть питання ні якості, ні кількості, – лише суми відкатів, – вважає керівник консалтингової компанії Віктор Медвідь. – Через ці суми відкатів вони зацікавлені у великих проектах, де можна їх отримати, і в максимально великій сумі хабара. Це можливо, коли кошторисна сума роздута, і не виконуються всі види робіт з будівництва.

Наприклад, за технологією будівництва дороги, каток має проїхати 5 разів, а він проходить лише два. Для чиновників – економія, а для власників автомобілів – неякісна дорога, що розлізеться за кілька років. Так сталося з Одеською трасою: у шлях до південної перлини України закатали півмільярда доларів. Не минуло й десяти років, як асфальт місцями просто зник.

Правда, і така ситуація для автодору – лише на руку. Ремонт доріг – золоте дно. Поки автолюбителі стогнуть, чиновники ділять гроші за наведення ладу на автошляхах. У Сокальському районі Львівщини списали тисячі на неіснуючий ремонт. І взагалі, на «оптимізації» й експлуатації районних шляхів місцевий автодор добряче нагрів руки. Можливо, і не раз – нині це з’ясовує прокуратура. В документах за квітень – полатані та причепурені дороги, а фактично – то яма, то канава.

Як жителі Львівщини воюють з місцевим автодором – дивіться у сюжеті: