“Для відновлення роботи деокупованих портових підприємств потрібно буде два місяці”, — Віктор Медвідь

Звільнення правобережжя України повертає нашій державі доступ до дозволить Миколаївського та Херсонського портів. Чи з’явиться найближчим часом можливість відновити експорт наших товарів через ці порти та чи не буде перешкодою на цьому шляху Кінгзбурзька коса? Відповіді на ці питання Українське радіо шукало разом з директором консалтингової компанії “Вільям-Інвест-Експерт” Віктором Медведем.
“На даний час питання в тому, що потрібно проводити інвентаризацію на всіх портах щодо того, наскільки вони укомплектовані, яке обладнання залишилося цілим та неушкодженим. Більшість підприємств були під окупацією, тож мають пошкодження: як від ударів, так і від пожеж. Також там не проводилися планові обстеження й фактично рік дані порти не експлуатувалися. Всі ці механізми потрібно обслуговувати та перевіряти відповідно до державних вимог щодо безпечності праці. Також гостро стоїть й питання розмінування. Тому на даний час я не робив би прогнози щодо їхнього використання в найближчій перспективі”, — зазначив Віктор Медвідь.

Він підкреслив, що весь період окупації підприємства не функціонували, тож жодної актуальної інформації щодо їхньої готовності до експлуатації немає: “На даний час в зв’язку з тим, що були проведені деокупаційні дії, першочерговим завданням є проведення інвентаризації та підготовки.

Якщо говорити про те, скільки часу займають планові ремонти, то на схожих за розмірами підприємствах на це йде до 45 днів, враховуючи наявність відповідних запчастин. Тож я вважаю, що через відсутність планових робіт і проблеми з логістикою через забезпечення відповідними механізмами, обладнанням, для того, щоб підприємство почало працювати, буде потрібно щонайменше 60 днів”.

“Думаю, перевірки підприємств вже розпочалися. Буквально на наступний день після звільнення Херсона, думаю, влада повинна була перш за все звернути увагу на цей стратегічний вузол. Так склалося, що найбільш економічно доцільна логістика, найближча точка вивантаження зернових, якщо говорити про Запорізьку, Херсонську, Кіровоградську, Дніпропетровську області, — це Миколаїв.  Там діють потужні підприємства – “Нібулон” та інші, які користувалися послугами відповідних портів”, — пояснив Медвідь.

Наостанок експерт розповів, що в часи до повномасштабного вторгнення через миколаївський порт проходило в середньому до 25 млн тонн вантажів, включаючи перевалку: “Порт — це інфраструктурний об’єкт, де досить багато підприємств працює. Безумовно, основним вантажем було зерно та метал, будівельні матеріали”.

“Після відновлення, думаю, досить швидко звільнені порти почнуть з мільйона тонн зернових і далі, нарощуючи потужності до 5 млн найближчим часом. Якщо ж будуть відповідні замовлення, обсяги, фрахт кораблів, то можливими є й 10 млн тонн”, — підсумував Віктор Медвідь.