ТСН Украденных денег на дороги Евро-2012 хватит на автобан Львов-Донецк на 6 полос!

Нинішній стан доріг пов’язаний з тим, що 98% усіх ремонтних робіт – це проведення аварійних ремонтів, вважає Віктор Медвідь, експерт з оцінки консалтингової компанії “Інвест-експерт”

“Термін придатності цього “ямкового ремонту” від 3-х до 6 місяців. Відповідно, якщо торік дороги підлатали, то навесні буде повний бедлам. Дороги не ремонтують, бо це невигідно, повідомляє vidgolos.com.

Наприклад, організація кладе 1 км дороги. Контролюючі органи потім вибірково перевіряють ширину, довжину і глибину. Проводять експертизу і встановлюють скільки тут вкрадено. А якщо робити ямковий ремонт, який завжди робиться хаотично, то списати можна будь-яку суму, а перевірити нереально. Тому в нас ще люблять робити ремонт перед зимою, щоб сніжок ще випав, а влітку сказати: “Бачите, ми його вже зробили”. Більшість таких робіт у нас проходить тільки на паперах”, – уточнив Медвідь.

Експерт пояснює, що дорожнє покриття в країні старіє.

“Дедалі більше доводиться робити “ямкових робіт”. Умовно кажучи, якщо цього року відремонтували 100% доріг, то наступного року буде 120%, потім 140, 200. Вихід тільки в капітальному будівництві доріг. Тоді його вистачає не на 3-6 місяців, а на 10-20 років.

Має бути державна програма з будівництва. Але поки що є сумний досвід. У 2004-му в будівництво Одеської траси вбухали $500 млн. Вона мала відпрацювати 20 років. А вже зараз повністю непридатна для експлуатації.

Так сталося тому, що порушується технологія будівництва. Капітальне будівництво передбачає більш глибокі ремонтні роботи. Не тільки асфальт, а й основу. А вони зверху кладуть асфальт, не ремонтуючи фундамент. І проводять ямковий ремонт. Порушують технології”, – каже Віктор Вікторович.

Додає, що проблема не нова.

“Крали з часів Радянського Союзу, зараз крадуть, далі теж будуть. Змінилися тільки апетити. Раніше “відкати” становили 10-20%. А сьогодні, виходячи з наших розрахунків – 80-90% від вартості доріг. Уявіть, які це цифри, – зазначив експерт. – Для одного з українських каналів до “Євро-2012″ ми рахували гроші, виділені на будівництво доріг. У тій чи іншій формі списали на ремонти суму, за яку можна було побудувати дорогу Львів-Донецьк. Нову, дуже якісну, тисячу кілометрів на шість смуг”.

Він уточнює, що чиновники крадуть на всіх рівнях.

“Гроші йдуть зверху вниз. Бо місцеві бюджети можуть зробити серйозні ремонти тільки за державною програмою. І для того, щоб місцевий бюджет отримав дотацію, вже в проектну документацію вписуються завищені суми з корупційною складовою.

Щойно місцевий бюджет отримує гроші, він повинен дати “відкати” нагору. А ще й самим на місці треба вкрасти. З гривні, яка інвестується в дорогу, реально в будівництво йде 20 копійок.

Ми проводили експеримент на одній з ділянок доріг. Самі купили щебінь, асфальт і все необхідне для ремонту дороги. Зробили не капітальний, а аварійний ремонт. Вийшло 70 гривень за квадрат. У чиновників 2764 грн”, – наголосив Медвідь.


Комментарии

Добавить комментарий

Ваш адрес электронной почты не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

ru_RURussian