В українському бензині має бути спирт. Такі вимоги закону, який набуває чинності з нового року. Чи стане паливо дешевшим? Чи – навпаки? Розбиралася Ірина Смирнова.
Ірина Смирнова, кореспондент:
– Цьому автомобілю 31 рік, його було випущено 1982-го. Поки що їздить, щоправда, на старому паливі. А це – автомобіль 2013 року випуску. Фахівці кажуть, що навіть йому може не сподобатися бензоетанол.
Бензин плюс спирт. З 1 січня 2014 року закон зобов’язує всіх нафтотрейдерів додавати в стандартне паливо не менше 5% етанолу. Чиновники і деякі аналітики запевняють, що крім плюсів для екології, це може здешевити кінцевий продукт.
Виктор Медвидь, руководитель консалтинговой компании:
– Реально можна знизити вартість бензину на 20-30 відсотків. Тобто 9-8 гривень, якщо великі обсяги – може навіть і 7,50.
Оператори паливного ринку говорять про протилежне: бензин подорожчає. Бо власним біоетанолом, який планують додавати в пальне, Україна забезпечена лише на третину. Решту доведеться докуповувати за кордоном.
Сергій Корецький, генеральний директор компанії WOG:
– Імпорт біоетанолу веде до додаткових акцизів, додаткових зборів під час розмитнення і прямо пропорційно впливає на ціну готового нафтопродукту, готових бензинів.
Цікавий нюанс: після набуття чинності нового закону в однаковому становищі опиняться і великі гравці паливного ринку, і підпільні виробники. І ті, й інші порушуватимуть закон, додаючи спирт у бензин. Держстандартів-то ще немає. І невідомо, коли з’являться.
А ось проблеми у автовласників з’являться швидко.
Віктор Устименко, фахівець “ДержавтотрансНДІпроекту”:
– Біоетанол – це прекрасне паливо. Характеристики у нього чудові. Але річ у тім, що автомобілі, двигуни автомобільні заводи конструювали для використання бензину.
І якщо нові авто більш-менш адаптовані для бензоетанолу, то народжені радянським автопромом легковики, та й старенькі іномарки – на жаль. Машини старші за 10 можуть не пережити нововведень.
Олександр Чаленко, начальник відділу розвитку сервісу “Укравто”:
– Такі автомобілі в принципі не призначені для використання такого палива.
Думки автовласників взагалі ніхто не питав.
Леонід Косянчук, президент асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів”:
– Споживач позбавляється права вибору. Не хочеш заливати – нікуди не їдеш.
А ось ті, кому новий закон на 100% вигідний – виробники спирту, – завмерли в очікуванні: не злякати б удачу. А народ чекає відповіді влади: скасують закон, відкладуть чи все ж таки доливатимуть спирт у паливо.
Добавить комментарий