Из "Укрзализныци" никуда не делись старые коррупционные схемы. Медведь Виктор

За жодним напрямком роботи залізниці корупційні схеми не ліквідовано, тільки помінялися підставні компанії, заявив в ефірі “ГС” директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медвідь.
Голос Столиці РІА Новини Україна – радіостанція “Голос Столиці” Близько 300 мільйонів гривень прибутку може отримати “Укрзалізниця” за підсумками року. Про такі перспективи повідомив голова правління компанії Войцех Балчун. За його словами, було змінено фінансовий план на рік, збільшено кількість ремонтів, розпочалося будівництво нових вагонів, оновлення рухомого складу, вдосконалення закупівель. Фінансові перспективи “Укрзалізниці” прокоментував в ефірі радіостанції Голос Столиці директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медвідь.

Наскільки обґрунтовані очікування Войцеха Балчуна? Facebook прес-центру “Укрзалізниці” Скоро “Укрзалізниці” возити буде нічого. Експортери про підвищення тарифів – Безумовно, вони аргументовані, питання полягає в тому, що це показники досить низькі для залізниці, на рівні підприємства середнього бізнесу. Але з іншого боку, 300 мільйонів гривень прибутку… “Укрзалізниця” вперше за багато років може перестати бути збитковою? – Вона ніколи не була збитковою, залізниця, ніколи. Завжди вона була прибутковою. Питання полягає в тому, що штучно коригувалися показники прибутку, за останні, припустімо, два роки, 15 мільярдів збитків залізниці, це суто неефективна робота співробітників фінансового відділу, які не реструктуризували боргові зобов’язання в гривню за відповідним курсом долара. І виходить, залізниця взяла на себе зобов’язання заплатити 15 мільярдів переплати за кредитами, фактично. Тобто, взяли втричі менше – заплатили втричі більше. Усі підприємства реструктуризували, крім залізниці. А щодо інших показників, які є, вони фіктивні, тобто занижується прибуток підприємств. Реально це підприємство вільно генерує 10-15 мільярдів гривень, не напружуючись, щороку. Тому 300 мільйонів, це смішно.
А куди зникає прибуток у 10-15 мільярдів? – Це приклад, ось я вам 15 мільярдів показав тільки на роботі їхнього фінвідділу. А взагалі, це здебільшого корупційні механізми, пов’язані з виведенням грошових коштів. Так, якщо взяти будь-який вид ремонтів, то по них 3-4 посередники йдуть, які виконують послуги. Тому, припустимо, якщо ціна, за яку платить залізниця, 1000 гривень, то собівартість цієї послуги 100-200 гривень. У світлі цих подій, безумовно, виходять не дуже ефективні на папері показники. При цьому все керівництво залізниці є мультимільйонерами. Я вже не кажу про ті види діяльності, які є суміжними доходами, по суті, всі приватизовані фізособами. Як уся інфраструктура залізничних вокзалів та інше – вона вся перебуває фактично в тіньовому секторі і не генерує доходу. Приклад тільки одного з банків, який мав відділення і всі свої банкомати тільки на залізниці і за рахунок цього заробляв сотні мільйонів гривень. Це все, по суті, паразитування на тілі держпідприємства. І цих паразитів дуже багато, про це чітко знає і керівництво залізниці, але, що сумно: керівництво змінилося, а потоки просто були перерозподілені, але ніяк жоден із потоків не був ліквідований. Тому 300 мільйонів, це для підприємства, яке генерує близько 50 мільярдів гривень валового доходу на рік, чистого за основним видом діяльності, це менше 1%. РИА Новости Украина Евгений Котенко Після зростання тарифів “Укрзалізниця” підвищить адмінвитрати – експерт

Але підприємство все ж виходить потроху в плюс, потроху корупційні схеми на прикручуються?

– Ні, абсолютно. Жодним чином. За жодним напрямком залізниці схеми, які працювали раніше, вони всі працюють, як і працювали. Просто помінялися бенефіціари, тобто, підставні компанії, але схеми працюють. Я ще раз наголошую, що 0,7% від валового доходу, прибуток для такого підприємства-монополіста, це нічого взагалі. Це навіть не в межах статистичної похибки, це в десять разів менше за статистичну похибку, розумієте? Це огидні показники абсолютно, тому тут немає чим пишатися.


Комментарии

Добавить комментарий

Ваш адрес электронной почты не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

ru_RURussian