Рівень крадіжки грошей, виділених на утримання доріг із держбюджету, значно вищий, ніж про це говорять офіційні джерела.
Таку думку в коментарі кореспонденту ГолосUA повідомив керівник Правозахисного руху “Взаємодопомога” і директор консалтингової компанії “Вільям Інвест Експерт” Віктор Медвідь.
“Рівень крадіжки грошей, виділених на будівництво та утримання доріг, – значно вищий, ніж озвучують в НБУ. Виходячи з того, що на ремонт доріг у країні з держбюджету виділено понад 60 мільярдів гривень. Також, з цієї суми, приблизно 30% не ефективно використовуються. Що зі свого боку становить десятки мільярдів гривень”, – сказав експерт.
В. Медвідь також додав, що ті ж цифри, які сьогодні озвучили в СБУ щодо незаконного привласнення “Укравтодором” 30 мільйонів гривень, – це, по суті, копійки.
“Що стосується найнизькоякісніших доріг в Україні, то це традиційно Кіровоградська, частково Івано-Франківська область, а також усі ті області, які становлять собою Західну Україну”, – зазначив експерт.
Також співрозмовник вказав на те, що передача доріг державного значення у відання областей (про що йдеться в законопроєкті, зареєстрованому 21 вересня у Верховній Раді) – не правильно.
“Дороги державного значення мають свій статус саме тому, що вони мають обслуговуватися саме національними компаніями. До того ж, суми грошей, що виділяються на утримання цих доріг, можуть значно перевищувати можливості обласних бюджетів”, – сказав В. Медведь.
Нагадаємо, що 21 вересня у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт №9124 “Про внесення змін до статті 8 закону “Про автомобільні дороги”, у якому Кабінет міністрів пропонує Верховній Раді віднести 14 тисяч км доріг державного значення до доріг місцевого значення.
У пояснювальній записці уряд зазначає, що 14 тис. км територіальних автомобільних доріг загального користування державного значення не використовуються для транзитних перевезень і не відіграють суттєвої ролі в транспортному сполученні загалом по країні, а фактично виконують ці функції на обласному рівні. У зв’язку із зазначеним, пояснюють у Кабміні, виникла необхідність запровадження другого етапу децентралізації управління автомобільними дорогами загального користування, а саме: віднесення їх до місцевих.
Добавить комментарий