Обвалення мосту через річку Чортомлик у Нікопольському районі Дніпропетровської області засвідчило, що в Україні не фінансується, як слід, інфраструктура.
Про це в коментарі ГолосUA повідомив директор консалтингової компанії “Вільям Інвест Експерт” Віктор Медвідь.
“Питання в тому, що інфраструктура фінансується за залишковим принципом. Будівництво – вторинний фактор, а ось утримання інфраструктури – за залишковим принципом. Мости практично скрізь включені в баланс багатьох доріг. Якщо нам необхідно на будівництво доріг із нуля приблизно 2 трильйони, на нормальне утримання доріг приблизно 100 мільярдів на рік, а в нас виділяють на будівництво і ремонт приблизно 50-60 мільярдів гривень, то виходить, що в нас щонайменше стоїть питання про утримання доріг. На це було б нормально мати мільярдів 100. Це, грубо кажучи, 5 % від балансової вартості доріг. 100 мільярдів вистачало б, щоб це все обслуговувати. Відповідно робота сьогодні йде від аварійності. Де високий ступінь аварійності, туди спрямовуються гроші на ремонт. Це ми бачимо по київських мостах. Коли бачать, що ситуація критична, то починають проводити якісь дії, вже коли починається фізично щось руйнуватися, як, наприклад, із Шулявським мостом”, – сказав Віктор Медвідь.
На сьогодні профільні служби не можуть додивитися і запобігти аварії на тому чи іншому мосту, подібній до тієї, що сталася в Дніпропетровській області.
“Неможливо додивитися. Логіка чиновників така: є запас міцності, зокрема експлуатаційний. Вони методом спостереження перевіряють на міцність. Не згідно з державними будівельними нормами обслуговують, а з розряду фізичного спостереження. Тому ми й доходимо до того, що десь мости руйнуються, десь будинки руйнуються, як нещодавно в Одесі. Але головна проблема, що відсутній пріоритет фінансування інфраструктури. Тому виконавча влада змушена працювати від аварії до аварії. Тенденція не змінюється”, – наголосив Віктор Медвідь.
Експерт вважає, що програма великого будівництва від Зеленського – це велика дурість.
“Програма про масштабне будівництво, яку вчора президент підтвердив, – це маячня. Якщо відсутні гроші на утримання поточного, потрібно спрямувати гроші на капітальний ремонт уже діючої інфраструктури, а не будувати нову, на яку теж треба виділяти гроші на її утримання. Програма дурна в тому плані, що не в змозі обслужити те, що є, але будуємо нове. Ми відповідно будемо приходити до того, що паралельно новим будівництвам буде руйнуватися те, що є чинне. Це маячня. З одного боку це політична імітація. Більша частина цих мостів побудовані в один період. Тому ми можемо потрапити в той період, коли вони будуть руйнуватися з періодичністю не один міст на пів року, а один міст на тиждень”, – наголосив Віктор Медвідь.
Добавить комментарий